pirmdiena, 2010. gada 1. februāris

Etiķetes

Pirmajā mirklī tā tikai šķiet, ka etiķete ir vienkārši papīra gabaliņš ar informāciju par produkta saturu, ražotāju un derīguma termiņu. Taču īstenībā tas nebūt nav tā. Etiķešu dizaina izveide ir īsta māksla ietilpināt mazā izmērā visu obligāto un vēlamo informāciju, dizaina elementus tā, lai nezustu estētiskais noformējums un potenciālajam preces pircējam rastos vēlme preci nopirkt.

Mūsdienās ir grūti iedomāties dzīvi bez etiķetēm. Galvenā etiķetes funkcija ir preces identitātes un atpazīstamības piešķiršana precei, uz kuras tā uzlīmēta. Katra etiķete ir kā mazs mākslas darbs.

Nepievilcīga etiķete jūsu ražoto dzērienu padarīs pircēju acīs "neēdamu", bet tai pat laikā lielisks etiķetes dizains uz "lētā šņabja" padarīs to pircēju acīs par "dievu dzērienu" – ambroziju. Etiķetes dizainam ir jāizceļ prece konkurējošo vidū, jābūt patīkamai gan acīm, gan taustei - to var nodrošināt augsti kvalitatīva druka, pēcapstrāde, kvalitatīvs un iepakojumam atbilstošs materiāls.

Pirmais solis ir dizaina izstrāde. Etiķetes dizainam jābūt pievilcīgam, atpazīstamam, jāpiesaista pircēja uzmanība. No etiķetes dizaina lielā mērā ir atkarīgs kā prece tiks uztverta. Šajā atbildīgajā procesā paralēli lieliska dizaina izveidei ir:

* jāizvieto visa obligātā informācija - sastāvs, ražotājs, ražotājvalsts, svītrkods, produkta nosaukums, svars / tilpums,derīguma termiņš, kontaktinformācija ...
* jāizvieto informācija, ko uz etiķetes vēlas redzēt klients - logotips, preču zīme, zaļā karotīte, slogans, sauklis, lozungs, fotogrāfija, cita noderīga informācija - piem. lietošanas instrukcija...

Bet vēl pirms dizaina izveides kopīgi jānoskaidro kāds etiķešu veids nepieciešams, uz kāda materiāla un kādā tehnoloģijā veiks apdruku.
Etiķešu veidi:

* pašlīmējošās papīra etiķetes;
* no siltumjūtīgas plastmasas plēves (visbiežāk PVC vai PET);
* dārzeņu, augļu iepakojumiem - orientētais polipropilēns (OPP) un termopapīra lamināta uzlīmes;
* caurspīdīga materiāla uzlīmes;
* košās un zaigojošās ar halogrāfiju.

Tāpat pie etiķetēm mēdz pieskaitīt anotāciju uzlīmes: produktu apraksti dažādās valodās, melnbaltas uzlīmes (termodruka, lāzerdruka,ofsetdruka), vai vienkrāsu, vai daudzkrāsu uzlīmes; uz krāsainas pamatnes vai caurspīdīgas uzlīmes un svītru kodu uzlīmes ar numerāciju. Ir vēl arī aizsardzības uzlīmes: dokumentu un produktu autentiskuma aizsardzībai - “self-destructive” hologrāfiskas uzlīmes, kas noplēšot sadalās un hologrāfiskas uzlīmes, kas iestrādātas papīrā; Jāievēro, ka dažādiem izstrādājumiem ir piemēroti atšķirīgi etiķešu materiālu veidi.
Etiķešu drukas tehnoloģijas -

* termokopēšanas printera druka (thermo/thermotransfer printing) - termopapīra slāni izmanto mainīgas informācijas drukāšanai ;
* fleksogrāfija - iespiešana ar spirta, ūdens vai 4 UV krāsās (atkarībā no drukas iekārtas);
* ofsetdruka;
* digitālā druka (maziem daudzumiem, uz papīra virsmas);
* sietspiede (maziem daudzumiem, uz Oracal līmplēves);

Papildus apstrāde

o Folijas platējums (zelta platējums) karstspiedes veidā;
o Reljefa nospiedumu iespiešana (piem. lai radītu apelsīna mizas reljefa sajūtu apelsīna attēlam uz sulas etiķetes);
o Laminēšana ar caurspīdīgu vai necaurspīdīgu plēvi;
o Izciršana;
o Perforācija;
o Rievošana.

Piedāvājma arī individuālu svētku / kāzu etiķešu noformējumu grādīgajiem dzērieniem - šo un citus piedāvājumus svētku organizatoriem, vedējiem skatīt sadaļā Kāzām, svinībām.
Kontakti

SIA B-STYLE
GSM: 26577855, 28310079
e-pasts: info@logotype.lv
http://www.logotype.lv/etiketes.html
Disqus Comments

Lapas Runā

Populāras ziņas