pirmdiena, 2010. gada 1. februāris

Katalogi

Katalogu un žurnālu dizains un druka
Piedāvājam katalogu un žurnālu dizainu un druku.

Žurnāls – daudzu lappušu daudzsleju drukāts izdevums, kuram ir periodisks raksturs, saturiski un dizainiski interesants noformējums, pie kam žurnāla dizainam galvenais kritērijs ir atpazīstamība - respektīvi, visi žurnāla numuri tiek veidoti vienādā noformējuma stilā - mainās tikai saturs un fotogrāfijas.

Katalogs – daudzu lappušu daudzsleju drukāts izdevums, kurš satur noteiktas informācijas uzskaitījumu, kā likums, komerciāla rakstura. Praksē ar katalogu saprot biezu reklāmas izdevumu, ar apjomu, kas nav mazāks par 48 lpp., ar līmētu, šūtu iesējumu vai sašūtu ar spirāli. Atkarībā no paredzētā mērķa un mērķauditorijas katalogus var sadalīt divās grupās: reprezentablajos un informatīvajos.

Katalogu izgatavošana ir labākais veids kā pasniegt jūsu pasūtītājam pilnu informāciju par jūsu precēm un pakalpojumiem. Liels izmērs un apjoms atļauj tajā iekļaut lielu apjomu noderīgas informācijas un daudzus attēlus. Parasti katalogu izmērs ir A4 formāts salocītā veidā (A3 atvērtā veidā). Šādu formāta priekšrocību izmanto arī platu tabulu attēlošanai – to izvieto atvērumā visā atvēruma platumā – līdz 42 cm, ar locījumu pa vidu. Tomēr stingru noteiktu standartu gataviem katalogiem nav – piemēram, visiem zināmi katalogi preču pasūtīšanai pa pastu un lielveikalos pieejamie katalogi ar preču atlaidēm ir arī atšķirīgos formātos. Gribētos gan piebilst, ka jebkurš nestandarta izmērs ir saistīts ar nelietderīgu papīra izmantošanu un papildus izmaksām.

Katalogu izgatavošanā parasti izmanto matētu krītotu papīru, 135-150 g/m² iekšlapām (īpaši bieziem katalogiem var izmantot arī planāku papīru) un 250 g/m² vākam. Kataloga papīru parasti izvēlas arī atkarībā no lappušu skaita – tā piemēram, ja jums ir samērā „plāns” katalogs, bet jūs vēlaties radīt respektablu iespaidu – izvēlieties biezāku papīru, spēlējiet uz sajūtām, ko jūt klients paņemot rokās katalogu – biezāks papīrs iekšlapām, dizaina papīrs vākam.

Kataloga iesiešanas, jeb brošēšanas veidu izvēlas atkarībā no tā biezuma, izgatavošanas termiņiem un izgatavošanas veida. Katalogs var būt – skavots (plānākiem katalogiem), brošēts ar spirāli, ar līmēto iesējumu (ar termolīmi, ar līmēto muguriņu), jeb sašūts un tikai tad klāt pielīmēts vāks (iesiešanas tehnoloģija bieziem katalogiem).

Katalogu dizains un lappušu izveide. Skaisti noformēts, bagātīgi ilustrēts pilnkrāsu katalogs vai brošūra izcels jūsu uzņēmumu konkurentu vidū un atvedīs pie jums jaunus klientus. Mūsdienās katalogs ir ne tikai kā daļa no uzņēmuma imidža, bet gan arī nepieciešams elements veiksmīga biznesa nodrošināšanai.

Kataloga dizaina neatņemama sastāvdaļa ir kompānijas firmas stila grafiskā standarta ievērošana. Ļoti svarīgi, lai izveidotais katalogs harmoniski iekļautos kopējā kompānijas informatīvo un reprezentējošo materiālu kopumā, būtu vienotā stilā ar vizītkartēm, veidlapām, kompānijas mapi un citiem materiāliem. Jāatceras, ka mūsdienās poligrāfijas materiāli paši par sevi nav nekas oriģināls – vai tas būtu katalogs, vai brošūra, vai žurnāls, un vienīgais, kas var padarīt šo produkciju oriģinālu un uzmanību piesaistošu, ir dizains. Oriģināls dizains ir īpaši svarīgs katalogiem, jo katalogs ir jūsu uzņēmuma preču vai pakalpojumu pārdošanas menedžeris.

Informatīvie katalogi – satur detalizētu informāciju par cenām, raksturlielumiem, kompānijas piedāvāto preču un pakalpojumu uzskaitījumu.

Reprezentatīvais katalogs, pirmkārt, paredzēts celt kompānijas imidžu un ļoti bieži vienlaikus ir arī kā pārdošanas. Galvenais tāda izdevuma mērķis – radīt iespaidu, izveidot asociācijas emocionāli jutekliskajā uztveres līmenī, kas, savukārt, ietekmē tieši šī zīmola (brenda) preces vai pakalpojuma iegādes lēmumu (ietekme uz to, kam patērētāji dod priekšroku). Tādam katalogam vienkārši ir pienākums būt skaistam un pievērst uzmanību. Atšķirīgās šāda poligrāfijas izstrādājuma īpašības ir nestandarta dizaina risinājumi, kvalitatīvs krītots papīrs un dizaina papīrs. Otrā atšķirīgā īpašība – pēcapstrāde, kas piešķir "glamūrīgumu" (glamour) un apbur.

Te nu var likt lietā visu savu „samaitāto” izdomu (ko vien budžets ļauj):

* visdažādāko krāsu folijas karstspiede, ieskaitot hologrāfisko, sudraba, zelta;
* reljefspiede;
* sarežģītas formas izciršanu (var izcirst vietu, kur ievietot CD disku ar prezentāciju);
* vienlaidus un daļēju UV-lakošanu;
* teksturētās UV-lakas uzklāšana ar smilšu, ūdens lāšu efektu;
* matētā un glancētā laminēšana.

Pirms kataloga dizaina izveides uzsākšanas vajadzētu noprecizēt kopējo lappušu skaitu, drukas veidu un brošēšanas veidu. Katalogu drukājot digitalajā drukā, iespējama sašūšana ar spirāli vai ar skavām, kā arī personalizēt katalogus. Vidējiem un lieliem apjomiem ekonomisku apsvērumu dēļ jāizvēlas ofsetdruka.
Kontakti

SIA B-STYLE
GSM: 26577855, 28310079
e-pasts: info@logotype.lv
http://www.logotype.lv/katalogi.html
Disqus Comments

Lapas Runā

Populāras ziņas