pirmdiena, 2010. gada 1. februāris

Poligrāfija

Poligrāfijas produkcijas plašās iespējas.

Kvalitatīva poligrāfijas produkcija – tā ir jūsu firmas vizītkarte. Tai var būt gan informatīvs, gan reklāmas raksturs. Viena no galvenajām reklāmas poligrāfijas priekšrocībām ir tās salīdzinošais lētums, tai pat laikā plašas informatīvās iespējas. Reklāmas poligrāfija ir lielisks papildinājums reklāmas kampaņām masu medijos.

Reklāmas poligrāfijas produkcija neizraisa aizkaitinājumu patērētājos, jo tā reti kad pārtrauc cilvēku ierasto dzīves ritmu, un salīzinājumā ar citiem informācijas līdzekļiem tā neuzplijas.

Poligrāfijas produkcijas pozitīvās īpašības. Viena no svarīgākajām šī reklāmas veida īpašībām ir ilgstošs savstarpējās iedarbības laiks uz potenciālo klientu. Reklāmas produkciju tās lietotājs var izmantot ilgstoši – piemēram, jūs varat glabāt reklāmas flaieri vai bukletu, vai kalendāru līdz tam laikam, kad šī informācija jums kļūs aktuāla, nepieciešama. Piemēram, kabatas kalendāriņu jūs varat glabāt veselu gadu – tas nesagādās nekādas pūles, jūs pat gūsiet labumu vesela gada garumā – visu laiku ik pa brīdim būs kur paskatīties datumus, svētkus, tas palīdzēs plānot jūsu laiku.

Pēc daudzu mārketinga pētījumu rezultātiem ir izsecināts, ka visefektīvākais reklāmas kontakts ir tieši pirms preces iegādes. Tieši to var nodrošināt poligrāfijas produkcija, kas izvietota pārdošanas vietās – plakāti, skrejlapas, bukleti un vobleri.

Viena no galvenajām poligrāfijas atškirībām ir tā, ka tajā pašā laikā, tajā pašā vēstījumā nav citu konkurentu ziņu (izņemot specializētos reklāmas katalogus, kuros informāciju izvieto daudzi vienas nozares uzņēmumi).

Auditorijas uzmanība. Imidža reklāma (lielie sienas kalendāri, galda kalendāri, katalogi, plakāti), kura uzdāvināta patērētājam ir spējīga pievērst arī otrās pakāpes auditorijas (sadarbības partneri, radi, draugi, paziņas) uzmanību. Kad jūs pie viņiem vēršaties ar ziņu par kvalitatīvas produkcijas izgatavošanu, vai veiksmīgu preci vai pakalpojumu, galvenais ir pareizi nospraust uzdevumu – t.i. izdomāt, kam tā būs paredzēta.

Jo dažādu uzdevumu risināšanai pastāv dažādi reklāmas poligrāfiskie līdzekļi – sākot no melnbaltajām skrejlapām līdz prestižiem pilnkrāsu katalogiem. Šajā etapā tiek noteikta attēlu krāsainība, papīra kvalitāte un biezums (plāns skrejlapām – 80-135 g/m², bukletiem – 150-250g/m² un 250-300g/m² katalogu vākiem), locījumu skaits (falcēšana), vai nepieciešama lakošana, laminācija, citi pēcapstrādes darbi utt.


Visizplatītākie poligrāfijas produkcijas veidi.

Buklets, kā likums, ir no abām pusēm apdrukāta papīra lapa ar vienu, vai vairākiem locījumiem. Tajā tiek pasniegta īsa informācija par produktu, pakalpojumu vai preču zīmi, kontaktinformācija, bieži tiek arī ievietota piebraukšanas shēma, bāzes cenas. To bieži izmanto kā samērā lētu korporatīvās reklāmas prospekta variantu, kas paredzēts plašai masu auditorijai.

Brošūra – katalogs sniedz plašāku, pilnīgāku un precīzāku informāciju par jūsu firmas precēm vai pakalpojumiem – tajā izmanto krāšņas fotogrāfijas, sniedz detalizētus produktu aprakstus un norāda cenas.

Skrejlapas (flaieri) – viens no lētākajiem un efektīvākajiem reklāmas nesējiem. Reklāmas skrejlapas mērķis ir sniegt patērētājam informāciju par produktu vai pakalpojumu, noformēt interesi un nepieciešamību iegādāties preci.

Kabatas kalendārs – universāls un plašām cilvēku masām paredzēts firmas reklāmas suvenīrs, kuru var dāvināt pašu par sevi atsevišķi, kā arī dāvanu maisiņā kopā ar citiem reklāmas materiāliem un suvenīriem. Kabatas kalendāri ir nepieciešami visa gada garumā, ir kompakti un ērti lietojami.
 
 

Ceturkšņa kalendārs – sienas kalendāra veids, kur ir attēlots ceturkšņa kalendārais tīkls. To ērtums un funkcionalitāte nodrošina stabilu popularitāti lietotāju vidū, un tāpēc tieši uz šādiem kalendāriem visbiežāk izvieto korporatīvo reklāmu.

Sienas kalendārs ir ļoti svarīgs interjera noformējuma elements. Sienas kalendāri pieder pie prestižiem representatīviem suvenīriem, kas mērķēti uz kompānijas pozitīvā tēla uzturēšanu.

Galda kalendārs – ir ne tikai darba instruments, bet arī neatņemama darba galda iekārtojuma daļa. Galda kalendārs pastāvīgi atrodas cilvēka acu priekša un tādēļ uz tā izvietotā reklāma spēcīgi iespiežas atmiņā.

Plakāts – liels reklāmas attēls. Plakāti tiek izvietoti uz stendiem, izstādēs, veikalos. To uzdevums – noformēt patērētājam noteiktu attieksmi pret preci, parādīt to no labākās puses, pamudināt veikt pirkumu.

Materiālu sagatavošana drukai.

Materiālu sagatavošana drukai ir viena no tradicionālām un vecākajām rūpnieciskā dizaina nozarēm. Prasības, kuras uzstādītas topošās drukātās produkcijas oriģinālmaketam ir ļoti augstas un atkarīgas no drukas tehnoloģijas – ofsetdruka, sietspiede, digitalā druka. Dizaineru uzdevums ir maksimāli izmantot katras tehnoloģijas priekšrocības, kuras iepazīst ilggadējā praksē. Kā saka SIA B-STYLE pārstāvis ar vairāk nekā 10 gadu darba pieredzi poligrāfijas jomā: ”Mūsu spēks ir pieredze!”

Ofsetdrukai sagatavots oriģinālmakets ir vispieprasītākais maketu veids. Pirms izgatavot maketu ir jāzin vai ofsetdrukas fails paredzēts augstas kvalitātes bukletu, brošūru drukai vai drukai žurnālos, avīzēs, kur katram izdevumam ir savas specifiskās tehniskās prasības (izšķirtspēja, savs krāsu profils, definēta lineatūra, rastra punkts – apaļs vai nē, krāsu densitāte, specifiski ierobežojumi burtu lielumam, utt.). Ofsetdrukai sagatavotam maketam jāatbilst arī prasībām, kuras diktē konkrētas pēcapstrādes nepieciešamība – lakošana, izcirsana, locīšana, kā arī nepieciešamības gadījumā jāveic krāsu korekciju, atkarībā no papīra veida.

Paraugs – drukas krāsas toņu atšķirības, ja izvēlēts cits, tonēts papīrs. Fedrigoni papīru paraugu katalogs.

To visu var veikt kvalitatīvi tikai, tad, ja ir ilgstoša pieredze šādu maketu sagatavošanā.

Salīdzinājumam –

1. augšā neapstrādata foto, web kvalitāte, apakšā labas kvalitātes, apstrādāta

2. sākotnēji ņemta fotogrāfija no web, drukai nepietiekamā kvalitātē – pie drukas redzams, ka nekāda apstrāde nelīdz, ja ir nepietiekama izšķirtspēja un izmērs izejas failam. (piebilde – atšķirības aptuvenas, jo šīs bildes arī ir saglabātas izvietošanai web vidē, šīs atškirības kvalitātē pie ofsetdrukas ir daudz pamanāmākas!!!).

Maketu sagatavošana sietspiedei.
Sietspiedes tehnoloģiju izmanto korporatīvās, reprezentablās reklāmas produkcijas izgatavošanai mazās tirāžās. Šai tehnologijai ir īpaši svarīgas skaidras, gludas līnijas, labs krāsu piesātinājums, noklājošās un pusnoklājošās (necaurspīdīgās un puscaurspīdīgas) krāsās, ir iespēja izmantot metalizētās krāsas, caurspīdīgās un tonētās lakas, kā arī pastas, kas padara nospiedumu reljefotu. Šis drukas veids ir piemērots ļoti plašam papīru un kartonu (dizaina papīru) klāstam. Gaumīgi izvēlēti papīra un krāsu toņi, kvalitatīvi sagatavots makets gatavajai produkcijai sniedz augstu estētisko vērtību – tā sakot, nodrukāts ar šiku!

Digitālā druka.
Lai gan digitālā druka pēc kvalitātes mūsdienās ir tuva ofsetdrukai, tomēr jāatceras, ka katrai digitālās drukas iekārtai, atkarībā no ražotāja un modeļa, atkarībā no veiktās vai neveiktās krāsu profila kalibrēšanas, nodrukātais darbs atšķirsies, lai gan makets būs viens un tas pats. Rezultāts atšķirsies arī no tā, kas tika sasniegts ofsetdrukā, jo atšķiras tehnoloģiskās īpatnības krāsu atveidē. Digitālajā drukā nevar nodrukāt Pantone krāsas.

Atšķirība starp Pantone toni un CMYK ekvivalentu Map papīru kolekcijas paraugā.

http://www.logotype.lv/index.html
Disqus Comments

Lapas Runā

Populāras ziņas